Mysdag!!

Hade en sån underbar dag igår! Lyckades träffa alla mina fina flickor!
Först va det en liten runda med Nahal och hennes kompis Sofia. Vi gick runt i gamla stan, hittade en tunika/klänning en sån som jag ville ha! =) Sedan gick vi in på Old Town café och satt i mysiga tenkällaren och drack "varm" choklad som va som chokladsås och delade på: en foccacia, en våffla, cheesecake, kladdkaka. Efter en liten stund kom Fii och gjorde oss sällskap och fikade hon med.

Efter fikat sprang vi i regnet till stationen och tog tunnelbanan tillbaka till drottninggatan. Gick på Åhléns och letade julklappar åt min älskling och tittade på allt fint och roligt! Vart klar med hans klappar, sååå skönt! Nu är det bara resten kvar.

Följde med Fii till B-plan och väntade in Karro, för att åka tillbaka till stan - ologiskt jag vet.. Åkte tillbaka in med bil och gick och åt på TGIF (thank god it's friday) i kungsan.. Pasta alfredo och ett glas vin! Värsta goda ananas drinken, och en snygg bartender som gjorde den.. Mums! Ville äta på Jingis Khan men det va knökfullt. Efter det var det bio, äntligen hittade jag nån som också ville se Djävulen bär Prada! Weeee.. den va riktigt mysig och bra. Svullade i popcorn och läsk - men Karro försökte tömma poppisarna i min väskar *morr* =)
Var tvungna att springa till Donkens toa efter en hel liten läsk... och passa på att ta en glass innan vi åkte till Fridhemsplan och Lion Bar där hennes nya flamma Giorgio (stavning?) jobbade som dörrvakt. Han lurade oss rejält. Vi kom in och fråga vakten som satt där efter Bimbo och han bara skratta, bartendern visste inte vem det va.. Arga gick vi därifrån och Karro va en millimeter från att dumpa honom.. Så säger han åt oss att gå tillbaka och stod där och hånlog.. Dumma vakter.
Dom va riktigt söta ihop Karro och Bimbo, ett riktigt kap! Rolig, välbyggd, kock och halv italienare... Äntligen har hon lämnat Mes-Johan träsket (min Johan inte inräknad). Satt där tills stängning och fick skjuts hem sen.. mkt mysigt!!

Dagens citat:
"The man on the sober side of the bar is the one who gets the money"



idag var det tidig morgon och åka till mormor och morfar för farsdags fika  - precis efter frukost va det bull och tårtdags.. Hmm, inte riktigt sugen! Men men, det va trevligt!
Gav pappa ett sött Me-to-You kort med min älsklings Miranda X nalle! Och två trisslotter, som han faktiskt vann 25 kr på! I alla fall nåt.



Min alltid lika graciösa bror lyckades igår med att dryga ut sitt klippkort på akuten med ett brutet lillfinger. Under en innebandymatch lyckades han med nåt skumt som fick hela fingret att gå av och sticka ut från handen men från fel vinkel... Gipsad och handikappad. Loser *tihi* Nä då, lämnar trackandet till hans killkompisar - mitt huvud är för fint för att bitas av ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0