a trip down memory lane

Har börjat undra vad som händer efter det här.. hur blir det när vi alla pluggat klart i Örebro.
Kommer det bli som vi har drömt att alla kommer bo i samma hus eller samma gata eller samma område?! Kommer Helena att ändra sig och flytta till Sthlm?
När vi va på 30-års festen i lördags kom det fram att Johan redan hade en plan om att bo i en villa med sina korre-kompisar. Ska vi då bo i huset brevid..
Kommer bli konstigt att inte ses varje dag, att inte kunna gå och gymma tillsammans, att inte kunna ringa(msna) och bestämma vad man ska göra på kvällen tillsammans. Kommer att sakna mina tjejer...
Vad händer sen då, när jag och Johan flyttar ihop igen, när alla har jobb, när vi gått igenom alla milstolpar och står där en dag och vi är 30. Har vi alla lika bra kontakt då eller kommer det bli en opersonlig på msn ibland. "Vad gör du, trevligt, ok, måste gå, kanske hörs nån gång."
Vill inte behöva säga hej då.
Vill alltid ha det som vi har det nu.


Kommer alltid minnas hur jag träffade alla er..
Annika, den skumma tjejen som släpade alla tavlor hon ägde och hade på tåget som Nanna fick hjälpa till Centralen. Kommer fortfarande ihåg skidgången bakom bibblan på Sesamfajten i lag Smisk när vi läste vart den andra kom ifrån och plötsligt kom det fram att de var du som Nanna pratat om.. Du är inte som andra,, jag stör mig ibland på att du inte kan bli arg (minns backen i Åre) eller är lite seg ibland (toatoa...). Men du behövs som motpol och som partystarter.

annikan


Vickan, den blyga tjejen som såg lite vilsen och Sthlm-ig ut när vi alla hamnade i en stor ögla på Sesamfajten och blev hotade med flugsmällare och elektriska flugsmällare om vi skulle gå ur repet. Hur vi började prata och det kom fram att vi bodde i husen mittemot varandra och att din gamla granne var min gamla bästa kompis.Liten värld!  Kommer ihåg att jag inte visste om du stavade med C eller K så det blev Vicky för då behövde jag inte välja. =) Du tar hand om alla, så öppen och gullig. Har rolig uttryck och ord för dig.. ("Sugarfree")
n

Camilla, den lilla rödtotten som jag träffade på lite förfester. Shotskvällen hos Pernilla.. tihi. Och Kräftskivan när vi sågs och sen när på stationen efter att ha åkt samma tåg utan att veta om det. Blir ofta tagen för att du är yngre än vad du är.. Tycker fortfarande du borde haft telefonen på efter Strömpis. Du är en liten cyniker, en pessimist..ibland. men du har dina ljusa stunder då du är på topphumör. Gäller inte schlager och kareoke. Kan äta hur mkt kakor och godis du vill utan att gå upp i vikt, smaskar när du äter ibland..
Cam o Henry

Helena, hade sett dig lite under Feken och på lite fester pga faddrarna. Sen när det kom fram att vi "gillade" samma kille och vi började prata på riktigt när dina vänner slutade. Du är som en syster för mig! Många minnen från bilresan till Tyskland, PT, 7:e himlen, Brickehills.. listan är lååååång.
n

Love my girls
Always and forever... and ever and ever and ever...


Kommentarer
vicks

blir gråtfärdig.. fint skrivet. jag funderar ofta på hur de ska bli. de får bara inte ta slut. vi sak alltid hålla ihop. vi fem.. så e de bara. PUNKT!

2007-04-18 @ 17:55:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0