helt jävla sjukt..

Tung helg.. i fredags jobbade jag till halv tio och blev sen övertalad att åka till St Eriksplan och en hemma"fest" som sedan slutade på kvarters puben Peppar. Ganska mysig. Han som jag aldrig kommer ihåg vad han heter men var med i Let's Dance var där och det var en liten diskussion om hans namn och sammanhang men ingen kom på namnet eller vad han gjort utom att dansa. Kom hem till slut runt tre fyra tiden..

Igår åkte vi ut till Mörby och var på en utomhus fest. Va gaaanska kallt men efter en tequila och lite promenader började man få upp värmen. Men jag har nog aldrig uppskattat en taxi så mycket som när vi satte oss i den varma bilen och händerna började ömma. Va ganska roligt, alla satt med mobiler och försökte lysa upp vart man gick och vem man satt bredvid. Men höjd punkten var nog när det skulle hållas tal för födelsedagsbarnet och efter att ha skrikit håll käften i typ fem minuter gapskrattade alla åt det underbara talet. "vi är här för att fira Minette hurra hurra hurra.." Wow... speachless.. verkligen.
Sen vart det taxi till St Eriksplan.. igen. Och efterfest. Va kul mycket skratt och gummibjörnar. Alla klämde i fint och sjöng Piff och Puff sången om Räddningspatrullen. Börjar nog bli för gammal för att vara ute till fem med en festkväll redan i kroppen.

Idag har det blivit sömn, bakisdag med pizza och friidrott och sen blir det Råsunda ikväll.
Men hoppar nog ölen på Nirvana.. nöjer mig med två dagar. =)



Kvällens sjukaste var när alla skulle åka från Mörby och man märker att Ankis bil hade blivit sönderslagen. Någon hade slagit av hennes backspeglar och slagit på taket och tagit en ryggsäck med ett brännbollsset i som hittades en bit bort. Asså så jävla sjukt. vart är världen påväg om man inte ens kan stå parkerad i ett bostadsområde i Danderyd utan att få bilen sönderslagen. Det som är mest typiskt är att Anki är den jag känner som allra minst förtjänar något sånt plus att det var bara två dagar gammal (begagnad men ändå).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0