Partybowling

I fredags va vi tjejer och körde partybowling, vilket är bowling i neon och uvljus med konstiga remixer av olika slags låtar. Det var kul, jag och Vickan hade lite svårt att ta oss dit. Våra skor ville inte riktigt gå framåt i snön. Men vi lyckades!
Det va en stor blandning av folk där, men mest äckliga gamla gubbar som dom bredvid oss.
Kom med jobbiga kommentarer som en som sa till Helena att hon skulle slå en strike och visade hur man gjorde. Btw så är Helena den bästa av oss...
Och hon skulle få 20 kronor om hon slog ner de sista två käglorna med tog bara en, då sa han att hon gick miste om en.. jobbigt hon grät nästan. Men hon skällde ut dom också - inte bra..
Samma gubbe frågade om nån ville kasta hans klot men han fick bara en arg blick av mig så han lämnade mig ifred sen!
Vickan fick en annan efter sig som tyckte det va jobbigt att koncenterar sig med så söta e snygga tjejer brevid sig... eeeeeewww!
bowling
Annika stylar med klotet..

bowling
Ibland lyckades jag - blev förvånad

bowling
Vickan med sin vän klotet.. gick bra på slutet!

Efter bowlingen skulle vi till Pitcher's och ta en drink. Jag och annika prata hela kvällen om att ta en Bryggan Razz. Vi stannade på Donken för att ja och annika va hungriga, sen fastnade vi där.
Först klagade vi på alla omogna fjortisar som är ute på fredagarna, och så satt v själva på Donken i en och en halv timma...! vi pratade om allt möjligt men mest om ormar och hur äckliga dom är.
Johan tyckte vi va för fjortis så dom gick till Pitchers istället.
När vi skulle åka hem blev han en "mattias". Retades med Helena för att hon inte kunde visa sin elaka-blick hon gjorde till gubbarna. Men vi vart iaf inte 80-90kg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0