bla bla bla

Usch. börjar få tentaångest. Eller snarare ångest för att jag inte kommit längre i mitt pluggande.
Ångest för att jag inte vill ha en omtenta, har inte tid med en omtenta tillsammans med statistik och heltidsjobb hela sommaren.
Och där är nåt annat ångestframkallande, CSN är inte snälla mot lilla mig. Här går man och tänker att jag ska vara duktig och faktisikt plugga i sommar till skillnad från alla andra. MEN då ska dom ha en massa jobbiga begränsningar. Jag måste klara statistiken och FEK C innan nyår annars blir det svårt med CSN i vår. Och de sänker fribeloppet för hösten. Jag tror redan att jag kommer komma upp i max och bli av med mitt välbehövliga bidrag. Kan man inte bara få sina sex tusen, och få ha sitt lilla (med betoning på lilla) bidrag kvar ändå?!

Jobbandet går bra. Fick en smärre chock bara sist när jag fick reda på att jag skulle jobba två dagar i rad. Var inte beredd på det. Fick gå upp fem båda dagarna och va helt slut sen. Somnade när jag kom hem och vi ville gå o lägga oss kl åtta. Det var fortfarande ljust ute och precis när vi skulle dra ner gick såklart mina vänner förbi så kunde inte dra ner då. Hängde ut genom fönstret o pratade. Sen fick jag sova. Som en riktig pensionär!

I lördags var tanken att det skulle bli grillfest vilket som hela alltet kändes fel för den ska inte vara planerad. Men det regnade och blåste och va allmänt grått så vi ställde in. Såklart blev det då soligt men blåsigt sen ändå.
Slutade med en pubkväll med Anka o Cam på Pitchers och sen en snabbvisit på Anders fest med Anka. Men vi hade inte råd att gå ut så det blev bussen hem till sängen istället.
Under dagen hade jag passa´t på att lyxa till mig, öppnade en flaska mousserande som jag smuttade på hela dagen. Mumsigt. Sen lite entrecôte med beasås och italiensk salladsdressing. Mumsadelic!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0