Gul som en... maskros?!

I onsdags åkte jag hem för att sedan jobba min första dag på Forex på torsdagen.
Det var spännande, kom dit och hälsade på alla varav jag kommer ihåg namnen på typ hälften. Under hela dagen kom det in typ tio personer.. Fick sitta och skriva avtal, läsa avtal och handböcker hela dagen. Kändes som en dag i bibblan, den enda skillnaden är att jag fick betalt för det!
På kvällen kom Johan hem till mig och sov över. Han var så lagom glad när min klocka ringde klockan FEM på morgonen. Jobbigt värre, skulle vara på centralen 06,30. Då fick jag sitta bakom min fadder och kolla när hon jobbade och hon berättade en massa om rutinerna och lät mig läsa och träna en massa. Hon är underbar och ursnäll! Alla som jobbar där har varit jätte gulliga hittills och trevliga. Verkar som alla skämtar med alla och har en bra stämning.
image140


i fredags blev jag ett år äldre! Weee.. inte för att jag känner någon större skillnad. Kommer ändå inte in på Björnis.
Åt frukost med mamma men hon glömde till och med att gratta mig, hon var alldeles för upptagen med att stressa på mig. Hade ju gooott om tid. Hon fick mig att glömma mobilen.. så jag missade alla mina underbara Grattis-sms. TACK ALLA!!

Fick en söt klänning av Johan, ty en tunika klänning i brunt. Han hittade den själv och i rätt storlek. Var lite trång i armarna men ursöt. Och så fick jag Nemi-tidningar. Trodde han tagit hjälp av Nanna eftersom hon jobbar i SF-bokhandeln.. Men nej. Sorry babe.

På kvällen åkte jag in och mötte Johan i stan så åt vi en snabb middag i Kungshallen. Gott med cajun! =)
Sen hade vi en helkväll i biomörkret. Först såg vi Hot Fuzz och sen Blades of Glory. Båda var roliga men spårade ut liite i slutet. Men helt klart sevärda.
image141
På lördagen åkte vi en snabbis till Kungshamra sedan började vi laga middag. Hade Ylva och Erik på middag och kollade på hockeyn och schlagern. Båda var ju helt katastrofala! Och nu hatar jag Ukraina låten ännu mer för jag har haft den på hjärnan hela dagen. Och det är inte ens en låt! Aluminium teletubbies som Helena kallar dom.

Idag var det skola igen. Först föreläsning sen satt jag och Cam kvar och pluggade. Var riktigt duktig! *stolt*
Sen fika på Java med tjejerna. Länge sen. Så roligt!


Kommentarer
Hanna

GRATTIS i efterskott! Verkade ju som en jättebra fördelsedag! :D

2007-05-16 @ 01:10:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0