hmmm..

hmmm... hade väntat mig en hel helg fylld av presenter och god mat och sånt.
istället är det bibban, tysta rummet och extern redovisning som gäller.. inte alls lika kul.
vill shoppa, vill fika, vill ha filmkvällar, vill baka.. men tur nog har jag inga ägg..
drömmer.. drömmer mig bort. till nåt fanatsiland som bara finns i mitt huvud. fullt av saker som jag vill ha. fullt av saker jag önskar mig. och fullt av all tid i världen.. har inte hittat det där landet än.

drömmar.. drömmar är konstig sak. dom kan få en jobba hårt för att uppnå nåt man vill nå
de kan vara en regnbåge, en horisont, en imaginell punkt som försvinner när man närmar sig den. en konstig sak med drömmar, man måste ha en tydligen. och tydligen måste den vara någorlunda realistisk. annars står man där utan drömmar, utan mål och utan riktning. som en segelbåt på ett hav utan vind.

jag drömmer om att dekorera min julgran med mina vänner. jag drömmer om att ha det som i Friends. jag drömmer om att bli som Lorelei. jag drömmer om att hitta en dröm att följa.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0