Typiskt men det flyter

Lång helg. Mkt att göra på kort tid.
Började inte så bra.. tåget byttes ut mot buss men tur att ja skulle kolla vartifrån bussen gick för vips stod ja med en biljett till ett X2000 tåg från Hallsberg så det va bara att springa till tåget. Fick vänta typ 20 min där. Ganska kallt. Men sen va det raka vägen mot Sthlm.
Fick lite problem bara. Fick inte upp min iste flaska.. Kände mig som Mr Burns, slet och drog och försökte skära med nycklarna tills händerna ömmade och va röda. Började kolla mig omkring men den enda människan i närheten va en militär som sov. Typiskt.
På det andra tåget hamnade ja brevid en söt kille.. han verkade snäll tänkte be honom öppna den. Men svårt att fråga utan att det ska bli världens sämsta come on. Plus att han lyssna på musik halva vägen. Det första ja gjorde när ja kom hem va att kasta flaskan till Johan och be honom öppna den. Tråkigt nog va ja inte så törstig på persiko-iste då.

På fredagen åkte ja ut till Karro och umgicks lite. Red ut tillsammans, ja på hennes söta Frosti. Va ute i typ två timmar.. Mina tår va ganska kallt, va rädd för att dom skulle ramla av när jag satt av. Men dom satt kvar.. Sååå mysigt. Sen åkte vi hem till Karro i Nockeby. Hjälpte henne välja ut kläder och smycken. Följde med ut till Trångssund och hämtade den nya flamman Håkan. Verkar riktigt go' gumman, en rikti' göteborgare hehe. Hoppas han gick igenom kontrollen med Maria bara.
Sen åkte ja hem, tog en lååång varm dusch. Åt middag med föräldrarna och fördrev tiden lite innan jag åkte hem till Nahal. Där vart jag "tvingad" att äta igen. Det va gott. Stekt ris, och en kyckling gryta på valnötter och granatäppeljuice. Nam nam. Sen citronpaj och Hairspray. Men blev avbrutna av prat, bröder, systrar och skrikande folk som klagade på volymen. Äääh.. Det va ändå kul och se James Marsden som fånig programledare. Och Queen.. Me like her! Sån pondus. Det va riktigt trevligt. Kom inte iväg därifrån förrens vid ett tiden. Då bar det av till Sumpan och hämta Johan på dagis.

Lördagen gick mest åt att fixa till huset en sista gång och sen en lång väntan på Johans föräldrar. Stackarna lyckades åka vilse och va halvvägs till Vaxholm. Men fram kom dom till slut iaf. Ja och mamma gick ner till nya secondhand affären och ja köpte mig fyra martiniglas och två ölsejdlar. Bara 54 kronor. Superbra!
Sen pizza och macka från Punkten, Svensson svensson och fotboll. Dumma Spannien.

På söndagen åkte vi till Solna centrum, kollade in nya skoaffären.. Kollade in Hemtex. Vill köpa nya lakan och handdukar. Så sköna saker. Tog en latte och skrapade lite trisslotter. Gick back.. ovanligt!
Sen hem en stund innan vi åkte in till Gamla stan och åt kinamat innan vi tog en taxi ut till Cirkus för Lemarc konserten. hade faktiskt kollat in de lite. tackar you tube! :)
Min nya plåga kommer bli Melissa Horn, hon öppnade för LeMarc och hade väldigt söta texter om kärlek och vardagen och en super rörande text om händelsen på Kungsholmen. Singeln släpptes idag. Ska köpa den. Faktiskt köpa den. Länge sen ja gjorde det..

Hann med en snabb lunch med Hedda efter att ha kastat in allt i lägenheten. Sen möta upp killarna för lite uppsatsplugg. Går riktigt bra nu om jag får säga det själv. Ta i trä och allt sånt. Får se vad som sägs på handledningen på onsdag kan ju bara hålla tummarna. Vill såå gärna bli klar innan jul så man kan ta det lugnt i mellandagarna och bara jäsa efter två jular. Hihi.. Klagar inte.

Har lyckats ligga konstigt eller nåt på min axel så jag knappt kan röra armen. Försökte lyfta en liten soyaflaska men den var för tung. Så nu är det thailändskt liniment som gäller. Bränner som f-n. Som att bli stekt och fryst på samma gång. Inte skönt.


Kommentarer
vicks

du verkar ha hunnit med en hel del. later jatte mysigt. hoppas du mar bra. puss vickan

2007-11-20 @ 03:12:27
Nahal

Du måste hälsa på och "tvångsäta" hos oss oftare :P

Jag tar det som att du inte hittade skor i nya butiken?

Kramar

2007-11-20 @ 23:16:45
URL: http://www.autumnfrost.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0