Nattsvart

Igår fick jag och en massa andra en rolig överraskning. Mitt i Runaway Bride som jag fördrev tiden med blev det plötsligt svart. Tittade ut genom fönstret och såg inga gatlampor och hela studengatan var kolsvart. Som tur va hade jag mina ficklampor, sen fick jag ringa Johan och be honom hålla koll om det kom ut några nyheter om det hela.

Hann precis ta fram och tända alla ljus i hela lägenheten när strömmen äntligen kom tillbaka. Har nog aldrig blivit så glad att se den lilla röda lampan på TV:n, lampan i trappuppgången eller gatulampor. Det blev verkligen becksvart ute, bilarna åkte med helljus.

Diskuterade strömavbrottet lite på SMEK mötet imorse, alla hade blivit drabbade. Och vi kom fram till att man iaf va glad för att man inte stod i hissen när strömmen gick.

Överraskningen fortsatte idag när jag märkte att mitt trådlösa nog inte tyckte om strömavbrottet. Tydligen kan inte min DNS server hitta IP adresser. Känner mig såå teknisk! I need my mommy and am not affraid to say it!


Fick höra av min mamma idag att min mormor ramlade ur sängen i natt och krossade sin axel. Sin andra axel ska tilläggas. Ska opereras imorrn, men det va tydligen inga andra skador förutom det som tur va. Får åka och hälsa på henne i helgen och äntligen bjuda morfar på bulgur.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0