2008

Tillbaka i Örebro efter jullovet nu. Allt verkar som det brukar förutom att portdörren inte längre är öppen under förmiddagarna bara för att det bodde en uteliggare i porten förut. Jobbiga människa!

Har umgåtts med mina två tjejer Heena och Anka nu. Åt middag på Pacos i måndags, sen spelkväll med kladdis igår hos Heena. Jag vann TP, så stolt. Körde utan spelplan och samlade frågekort bara. Jag fick ihop 15 kort (vann redan efter att vara först till sex) Anka klagade lite över att jag fick enkla frågor som vem man förknippar med Baby one more time och vad huvudrollsinnehavaren heter i Fången i Azkaban. Men fick lite svårare också faktiskt.
Väntar bara på att jag också ska bli magsjuk, Heena hade legat och spytt hela natten. Kan ju hoppas att jag slipper, så kul är det inte med sån typ av hårdbantning.

Idag har jag varit lite produktiv, kollat runt efter jobb. Det jobbiga är att jag vill ju ha ett jobb tills dess att jag är klar men de flesta intressanta är det tillträde omgående på. Jag hatar och ratar annonser som det står Ange löneanspråk på. Har inte den blekaste om vad jag ska skriva där. Ehhmm minst 15000.. Vill säga typ 25 men då kan man ju verka helt omedgörlig eller nåt och vill inte säga nåt litet och verka vara Bambi McBimbo.
Har också rensat ur duschavloppet igen.. ska se om det hjälpte annars fick jag låna kaustiksoda av Heena som jag ska använda. Ska testa duschen först. Det positiva är ju att min lägenhet just nu stinker avlopp. Mums.

Prickar av min att göra lista just nu. Kvar är diska och städa. mmm sparade det roliga till sist. Sen ska jag laga mat. Hittade en burk med hela skalade tomater igår på Ica så ska bli lasagne som jag ska ha till matlådor. Fick precis en till sak till listan rensa ur frysen. Den är proppad med matlådor som jag inte vill ha. Är väääldigt petig med min mat, Heena och resten är alltid på mig vid luncherna och påpekar att jag inte äter. Jag äter, men bara om det är gott. Gjorde t ex en wok/gryta igår med ananaschutney och korriander med fläskfilé. Men det vart sjuukt stark så jag gjorde iordning en matlåda till Johan som han kan värma när han kommer på fredagkväll.


Imorrn är det fest med SMEK gruppen.. igen. Fast den här gången är det kavaj och klänning tema. Bra tillfälle att använda den nya! Sen ska det bli kåren men går nog inte med ut dit. Ska nog hem och kolla till att Rosie och Johan kommer överens.


Kom på en rolig sak förut när dom tjatade om 08 på radion på vägen hit. Nu är det 2008 och jag kommer bli en 08:a igen. Haha jag har såå dålig humor.


Kommentarer
helena

haha du har rätt, du har dålig humor ;)
jag tror inte du blir sjuk... hoppas inte iaf.. :)
puss

2008-01-10 @ 15:08:35
URL: http://heenamedl.blogg.se
cam

hej gums! jag håller fullständigt med, din humor e sjukt dålig ibland ;) hoppas festen var kul igår o att du har det bra. ses nästa helg! puss o kram

2008-01-12 @ 11:53:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0