Städfreaket nummer ett

Nu har mina föräldrar varit här. De kom vid halv tolv, tolv tiden. Tog en snabbfika. Min fina tigerkaka som jag bakade föll i bitar när jag skulle ta ur den. Typiskt.. Men det va god i alla fall, och dom hade tagit med sig bullar så det va inte helt misslyckat.

Sedan började Johan o pappa bära ut möbler medan jag och mamma gick och jagade dammtussar som kom fram. Och hittade alla Rosies leksaksgömmor. Hon gömmer dom så bra till och med för sig själv. Min mamma är världens städfreak ger man henne lite medel så är hon igång. Hon fick för sig att städa mitt lilla kök. Stålullade mina kakelplattor och min diskho. Sedan skruvade hon loss silen och rengjorde där med. Sen tog vi tillsammans fram spisen och rengjorde lite där.

Sen blev det en välförtjänt lunch på Rosalis. Mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0