Traditioner..

är mysiga.

Igår mötte jag upp Nahal efter jobbet för en traditionsenlig middag. Den är traditionsenlig för att den alltid går till på samma sätt. Jag kommer till hennes lilla affär, hjälper henne räkna kassan. Sen går vi tillsammans över gatan till Siam och sätter oss vid samma bord och beställer in tre små thairätter. Och ett glas vin.

Men igår tog vi rött vin istället för vitt. Det märktes direkt. Ögonen blev suddiga och trötta. Och nåt va fel med vårrullarna. De smakade konstigt, så vi försökte fråga om de hade nåt annat i dom men så verkade det inte. Lite besviken.

Men det är så mysigt med våra middagskvällar.
Nästa gång ska vi våga beställa nåt annat, men vad?? Så bra med tre små rätter eftersom jag älskar cashewnötterna i woken, kycklingspetten i jordnötsåsen och vårrullarna i vanliga fall.. Svårt


Kommentarer
Nahal

De där vårrullarna smakade som stall luktar...



Det är underbart att få träffas så ofta som vi gör nu för tiden. Love ya babe!

2008-10-18 @ 20:06:43
URL: http://autumnfrost.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0