Rättvist?

I de flesta andra fall med lagändringar kan väl inte bevismaterial som samlats in förut helt plötsligt komma i spel på grund av att en ny lag trädit i kraft. Men så är det med ny fildelningslagen Ipred. Så fel tycker jag att musikbolag och bokförlag har samlat bevismaterial i flera år som de nu har lämnat in till Tingsrätten.


En ensam fildelare jagas av fem bokförlag kunde vi läsa i tidningarna, förlagen hade samlat material i månader och nu lämnat in det till Solna Tingsrätt. Känns helt fel. De borde samla material från och med igår, när lagen kom att träda i kraft. Det är ju trots allt nu som först som de har rätt till det.

Ibland blir jag mörkrädd för vad samhället vill göra. Ett helt Big Brother samhälle fyllt av övervakningskameror och inget privatliv.


Rest in peace, the pirate bay.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0