Piri Piri

Igår var vi först hemma i villan och firade pappas födelsedag. Alla mina köpta presenter gick hem i succé.

Sen åkte vi hem och lagade god mat. Ciderkokt baconkyckling. Så gott.

Men jag råkade överanvända piri piri kryddan. Såsen blev lite väl stark, så det blev en massa bröd till. Försökte dricka gott rött vin till men det blev som att dricka ren peppar i kombination.

Sen brände mina händer hela kvällen på grund av den dumma piri pirin. Johan försökte leta på internet på vad man skulle kunna göra för att minska smärtan. Försökte med allt. Tvättade händerna säkert tio gånger, smorde in dom, tog aceton på fingrarna. Men ändå sved det som f-n när jag satte in linserna imorse. Hata!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0