Vaccinerad mot grisar men inte svin

I måndags tog jag sprutan mot svininfluensan. Jag och hela min familj tog samtidigt och alla fick ont utom min pappa. Sen fick jag veta varför.

De som vaccinerade mig, Johan och bror min sa att vi skulle slappna av medan den som vaccinerade pappa sa att han skulle spänna sig. Eftersom de ger sprutan i en muskel känns det ungefär som världens värsta träningsvärk och lite som om man har ett stort blåmärke.

Första natten kunde jag inte ens ha täcket på mig för att det gjorde så ont. Fick sova på rygg hela natten. Det absolut värsta var att jag och Johan inte kunde ligga sked som vi alltid gör annars. Han tog i vänster arm och jag i höger så det gick bara inte. I torsdags var första dagen som det inte gjorde sjukt ont.

Jag blev iaf inte sjuk av sprutan. Får se om den hjälper och om det var värt det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0