Kräftkalas är ett kalas med fulla glas

Är helt uppe i varv just nu.

Blev precis färdiga med att göra om vårt showroom till ett långbord med kräftlyktor hängande i taket. Eller iaf två kräftlyktor, sedan är det två som är tja.. mer prideaktiga än kräftiga. Men de hänger fint det med.

Var ganska kul när vi hängde upp snöret i taket. E stod och hängde över en stege och knöt upp trådarna i båda ändar av taket. Sen hämtade vi en lykta och hängde på den och den hängde inte om man säger så. Den la sig platt ner på bordet, så det var bara att klättra upp igen och strama till snöret.

Nu är allt klart som kan vara klart. Bordet är dukat, pajen bakad och pajerna inköpta. Nu väntar vi bara på folket och på de goda röda kräftorna. Mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0