Finns det en bra tid?

Nu är semestern slut för den här sommaren. Har inte använt alla fem veckorna men tänkte ta mig en vecka i höst sen är jag lite velig i om jag ska ta en lång jul eller ta en vecka semester innan jag går på mammaledighet i vår eller om jag helt enkelt ska spara den tills när jag kommer tillbaka.

En fundering som slagit mig under semestern är om det finns en bra tid att vara gravid egentligen. Nu har jag gått miste om godsaker på vår utlandsresa och på de festen vi varit på. Sen blir det inget drickande på varken jul eller nyår och en ev. kräftskiva. Men om man är gravid under någon annan del av året går man ändå miste om något. Tror inte det finns någon bra tid på året att vara gravid. Jag som älskar att äta mögelost får inte göra det längre och det tar emot när någon öppnar ett paket och allt jag kan göra är att lukta och suktas.

Men nu är i alla fall en tredje del gjord och bara två återstår.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0