Hur ska det bli sen

Redan nu stånkar jag ibland när jag ska resa mig, mest för att min mage inte riktigt har varit min vän med den här nya kosten. Har börjat äta havregrynsgröt till frukost varje morgon och knaprar morötter som bara den. Så här mycket fibrer och nyttigheter har inte min kropp fått på länge.

Men det oroar mig lite att jag redan stånkar, jag är ju bara dryga tre månader och har ingen mage att tala om. Oroar mig för hur det ska bli när magen är stor och jag ska försöka ta mig upp. Har hört skräckscenarion från en gammal kollega som typ fastnade på toa för att hon inte kunde resa sig och inte såg sina fötter på flera månader.

På ett sätt hoppas jag att magen sätter lite fart snart mest för att jag har fantiserat om det här så länge. Hur känns det när en bebis sparkar? Vill veta, och vill också komma till det stadiet när jag kan "klappa" bebisen eller känna att jag får kontakt. Än så länge ser jag bara lite tjock ut. Har fått lite lite mage som egentligen bara syns om man tänker på det, förutom när jag precis ätit, och min mage är inte fast som en gravidmage blir utan rätt dallrig. Inte alls upphetsande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0