Föräldrakurs del 2

Idag var vi på den andra av tre föräldrakurser. Idag diskuterades smärtlindring, sugklocka och kejsarsnitt och fraförallt förlossningar som avviker från det normala. Jag har lite svårt att se det hela framför mig eller snarare så låter jag nog inte hjärnan göra det. Men jag märkte att Johan reagerade när hon berättade om bristningar, stygn och att man kan förlora mellan 0,5-1 liter blod under en normal förlossning.

Direkt efter kursen gick vi in och hade en kort kontroll av magen och bebisen. Alla värdena ser fortfarande bra ut men magen växer för lite. Nu är vi utanför kurvan så nästa steg blir en remiss till Danderyd för att göra ett tillväxtultraljud och se hur Grynet har det därinne. Med största sannolikhet har den det bra eftersom hjärtljuden är bra och den sparkar och trycker för fullt, men det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Sen ska jag tillbaka nästa vecka igen för en ny mätning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0