Julbord 1

Igår var jag på julbord med jobbet på Grand Hotel.

Maten var jättegod och riktigt välgjord och hemlagad. Jag har gått och suktat efter skinkmacka i flera veckor men det var inte det som var godast igår. Godast var sillen, framförallt senapssillen. Trodde jag skulle kunna äta mycket igår men det tog tvärstopp halvt igenom den varma tallriken så jag fick ta en paus och sen ge mig på desserten. Och den var himmelsk!! Åt en mörk chokladmousse, vaniljpanacotta med kolasås, tryfflar, fruktsallad och brända mandlar. Mums!

Men på vägen hem blev jag kallsvettig av all maten, satt på tunnelbanan och knäppte upp kappan. Kom hem och la mig under värmedynan för att bli av med magknipet innan jag kunde somna. Sen drömde jag bara konstiga drömmar hela natten..

På lördag är det dags för julbord nr 2.


Kommentarer
Ankie

Gott det lät!!!! :) Lätt att det blir för mycket när allt är så gott! Ses imorgon på julbord nummer 1 för mig. :) Kram!

2010-12-10 @ 10:05:27
URL: http://www.ankielarsson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0