Pepparkaksvilla

Skulle egentligen gå med hem till Martin igår och kolla på handbollen men var så sjukt trött att jag valde att stanna hemma istället. Satt i soffan och slötittade på Cougar Town, Desperate Housewives och Gossip Girl.

Förra helgen fick vi ett pepparkakshus-set komplett med Nonstop och kristyr från Ankie och Ted. Så det satte jag igång med igår. Tänkte att jag skulle vara smart och dekorerade delarna först och började sen smälta sockret. Vet inte om det gjorde det hela enklare eller svårare men enkelt var det i alla fall inte.

Så mycket pill också var jag rädd för att bränna mig på det varma sockret. Men det gick inte att undvika. Fick en klutt skållhett socker på fingret men som tur var hamnade det mesta på nageln. Blev till att sitta med ispack på fingret resten av kvällen men huset blev till slut klart. Det skulle inte vinna några priser i montering eller dekorering men det ska bli gott att ätas sen.

   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0