Tillväxtultraljud

Imorse var vi på Odenplans Läkarhus och gjorde ett tillväxtultraljud. Min BM tycker att min mage inte är så stor som den borde vara så för att vara på den säkra sidan skulle vi göra det här.

Allt gick väldigt smidigt förutom att en propp hade gått så rummet var helt kolsvart och likaså skärmen vi skulle titta på. Istället fick jag ligga och kolla till höger på hennes skärm. Det mörka rummet och den tidiga morgonen gjorde att jag höll på att somna flera gånger om.

Resultatet av ultraljudet blev att Grynet är en liten krabat. Den är -8% mot medelsvensson i vikt. Den väger ca 1800 g istället för 2000 g som är "normalt". Annat än det verkar det inte gå någon nöd på den lilla.

Den ligger just nu med huvudet neråt (puh) och har en spetsig näsa lite som Johans. Den låg och tuggade på min frukost och sög på tummen när vi tittade.

Hon som gjorde ultraljudet sa att hon såg vad det var för kön, som tur var hade vi sagt till så hon visade inte de delarna. Men när hon avslutade sa hon triumferande att hon visste och det gjorde oss lite nyfikna men vi lyckades hålla oss och är fortfarande lyckligt ovetande om vad för en liten krabat som rumstrerar om därinne.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0