Fullspäckat schema

Nu är jag i vecka 9 och har haft inskrivningen. Sen kommer jag inte träffa min barnmorska mer förrän i oktober. Vi har redan bokat in ett nytt möte då magen ska mätas och blodtryck ska tas.

I september ska jag gå på en mammaträff på MVC där flera blivande mammor i ungefär samma skede i graviditeten ska träffas och få information om graviditeten och förlossning och vad som händer i magen. Den fick inte J följa med på så den ska jag gå på själv.

Någon gång i augusti/september ska vi gå på ultraljud. Det ska bli spännande. Vi ska få en kallelse i posten om när vi kan komma. Då ska vi få se hur många gryn som finns, se om det finns några missbildningar, lyssna på hjärtat och se utvecklingen på organen. Också ska den såklart mätas så de kan räkna ut mer exakt hur gammalt det är. Jag blir nästan lite pirrig bara av att tänka på det. Hoppas bara att vi kommer dit, jag håller tummarna febrilt för att inget ska hända med vårt lilla gryn.


Kommentarer
Helena

Inget, och då menar jag inget, kommer att hända ert lilla gryn. Jag lovar att hålla alla tummar jag har (dvs. 2) för att allt kommer att gå bra men det är jag helt säker på.. Tänk om det skulle vara två små gryn!? :)

2010-07-01 @ 20:16:45
Nahal

Om det faktisk visar sig vara två, så är ju planen ganska klar: Helena, du får skämma bort den ena och jag den andra =)

2010-07-02 @ 11:27:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0