Ingen tidsgräns

Vi hade en liten tjejfika igår på Kladdkakan i Gamla Stan. Vi satt och pratade en massa om semester och jag drog min lilla vita lögn om urinvägsinfektion och pencillin och att jag inte kommer kunna dricka på midsommar. Som tur var hade S haft det förut så hon var helt med på noterna och vi pratade lite om hur jobbigt det är och beskrev det för A som ännu inte fått testa på det. Lyckost. Även om jag inte har det just nu så vet jag hur det är eftersom jag hade det för bara ett år sedan.

Iaf så fördes diskussionerna in på vår gravida vän J som ska föda om en månad och som ska vara värd för midsommarfesten i år. Då berättade A något hemskt upprörande. Hennes syster hade berättat att under graviditeten löpte hormonerna amok och hon varvade mellan gråt, skratt och ilska. Men överraskningen kom när hon efter att barnet kommit ut fortfarande hade hormonsvängningar. Det tog ett tag innan de gick över så medan hon växlade hormon hela tiden hade hon en liten som skrek och grät samtidigt.

Jag som alltid hört om den där underbara tidsgränsen, det är bara nio månader. Efter nio månader slipper man illamående och hormonsvängningar men tydligen inte! Jag vill reklammera det här, undrar om man kan vända sig till Allmänna Reklammationsnämnden och reklammera en graviditet eller i alla fall ett gravidrykte?!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0