Inskrivning

Igår var vi på inskrivning hos barnmorskan på MVC. Tog ett tag att komma dit. Vi gick in i porten 5 och åkte till 5:e våningen och satt på BVC och väntade. Men tydligen skulle vi ha gått in i porten bredvid och åkt upp till 5:e våningen. Efter ungefär en kvarts väntande frågade vi och kunde gena genom BVC till rätt avdelningen. Nästa gång kommer vi i alla fall att hitta.

Barnmorskan vi blivit tilldelade verkar jättetrevlig, hon heter Åsa och är i 30 års åldern. Hon ställde en massa rutin frågor om sjukdomar i våra familjer och hos oss. Allergier och mediciner som jag tar, hur länge jag tagit p-piller och sånt. Vi fick lite bakläxa på att äta mer grönsaker och fisk så nu får vi ta tag i vår diet. Det är lite jobbigt bara att jag inte kan minnas exakt när jag fick min mens sist. Som tur är har jag en väldigt regelbunden mens men jag kan inte för mitt liv komma ihåg vilket exakta datum den började i april.

Efter frågorna tog lite prover. Jag fick ta blodtryck och sen ett stick i fingret för att se mina blodsocker värden. Allt verkade normalt. Skulle ha lämnat ett urinprov också men det stod ingenstans så jag hade gått innan vi gick hemifrån. Jag ska tillbaka dit och till vårdcentralen och lämna urin- och blodprov. Ska försöka gå i veckan eller i nästa vecka.

Det känns lite konstigt nu, det känns liksom mer verkligt på något sätt. Det är tur för mig att J är lite mer rationell i sitt tänkade. Jag tyckte att hon borde ha tagit prover för att se att det verkligen finns ett gryn därinne, jag hör ju så mycket om att så mycket kan gå fel. Men J tyckte att eftersom jag inte haft mens på två månader var det ett ganska tydligt tecken.

Det är lite typiskt bara att innan jag dit hade jag två frågor jag skulle ställa, men väl där hade jag ingen tanke på det. Och sen efteråt kom jag på det igen. Får gå ut och surfa lite och se om jag kan få svar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0