Verkligheten slår till

Det känns lite som att min honeymoon börjar ta slut. Hittills har jag inte haft några direkta problem men nu börjar min mage trycka på upp mot halsen. Jag har inte kräkts ännu, och kanske inte kommer att göra det heller, men får svallningar av illamående. Ibland så mycket att jag får gå in på toa och andas och vara beredd på att titta ner i stolen men det kommer inte mer än så. Ska bli skönt med semester snart. Dels för att jag inte vill kräkas på jobbet, dels för att få vila lite även om jag inte har så mycket semester planerad och dels för att jag då slipper lite hemlighetsmakeri.

Tänkte att jag skulle vara ganska öppen, och intim, eftersom det just i detta nu enbart är mina två bästa vänner som har tillgång till bloggen. Jag tror att ni klarar det här, vi har varit med om värre. :) En nackdel med denna graviditet är att jag som alltid har haft en sjukt bra matsmältning nu har fått en sämre. Jag blir hungrig fortare och jag tycker inte att jag gör annat än att äta bananer just nu. Men ändå så har min matsmältning direkt blivit långsammare och jag har fått gaser. Jag bara hör och känner hur fantastiskt det låter (och är). Känns pinsamt eftersom vi i samhället inte ska ha kroppsfunktioner eller iaf inte prata om dem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0