Chicago, baby

På fredag åker vi till Chicago! Som jag längtar, en hel vecka iväg på semester!

Ser inte så mycket fram emot flygresan. Dryga åtta timmar på ett flygplan, direkt som tur är, som gravid är nog inte vad jag kallar idealt. Framförallt inte eftersom det just nu känns som att jag kommer att spendera sex av de åtta i toakön.

Är lite nervös för att flyga. Inte för själva flygandet för det är något jag älskar. Men för att flyga med en gravidmage. Finns ju inget som kan göra mig mer klastrofobisk än när jag började må illa på RyanAir från Portugal och det finns ingenstans att ta vägen. Skylten var tänd så kund inte springa på toa utan satt och åt lite smått, drack vatten och intalade mig själv att jag mådde bra. Inte skönt.

Vi frågade på ultraljudet vad vi skulle tänka på inför den här flygningen och hennes svar var stödstrumpor, vätska och rörelse. Så nu har jag inhandlat stödstrumpor på Apoteket. Ska köpa massvis med vatten och får väl dansa på stället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0