Första snön och julkänsla

I veckan kom den första snön och stannade nästan hela dagen. Synd att det blåste så mycket, jag kunde inte se något när jag var ute och gick. Men det var så mysigt. Det är något så romantiskt och rofyllt med snö och snöfall. Johan tycker jag är lustig som avskyr kyla men älskar snö - men sån är jag.

Jag var nästan på väg att sätta på min jullista på Spotify men så kom så mycket annat emellan. Jag fick en stor touch av julkänsla. Var lite roligt att jag skickat ut inbjudningarna till julmiddagen dagen innan.

Det känns lite som att det vore slutet av november istället för oktober. Jag börjar längta till julen nu. Jag vill ha ljusstakar, julgran och alla lukter som hör julen till. Jag älskar att köpa julklappar och slå in paket och försöka komma på rim även om ingen annan gör det. Måste få till en tripp till Panduro så jag kan köpa saker att göra julkort av.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0