Jag vill sova..

Ju närmare vi kommer desto fler gånger får jag gå upp på nätterna för toapaus. Det jobbiga är att det inte är alltid jag kan somna om igen. Ofta händer det att jag är vaken från fyra på natten och sen somnar igen vid åtta och sover då till elva. Men den lyxen kan jag bara unna mig på helger så i veckorna är jag som en zombie.

Nu har jag även börjat att drabbas av sura uppstötningar. De är som tur är inte så vanligt förekommande för mig som jag har hört från andra. Jag får dem oftast när jag vaknar under natten eller precis ska somna och det hjälper för det mesta bara med vatten. Jag har även börjat att ha en skorpa på plats vid sängen utifall att vatten inte skulle hjälpa.

Får lite dåligt samvete för att jag väcker Johan varje gång jag går upp och går på toa. Även om jag försöker vara så diskret som möjligt så kan det inte vara lätt att bli väckt två-tre gånger per natt. Men än så länge har vi humöret uppe, får se sen hur det kommer gå eftersom vi båda bli tjuriga av att inte få sova och kan trycka på varandra knappar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0