Musik i magen

Läste på en blogg att hon spelat en I don't wanna miss a thing för bebisen i magen och nu efter att den kommit ut hade hon spelat den igen och den lilla hade direkt slutat gny.

Jag sa det till Johan och frågade vilken låt vi ska spela för fullt nu sista månaden men han kunde inte välja. Antar att han tänker sig att den låten vi väljer kommer att prägla lillans musiksmak för all framtid. Jag är mer oroad för att vi väljer en låt vi inte kommer att klara av att lyssna på repeat.

Vilken låt ska jag välja???

Mitt förslag är You can call me Al eftersom jag älskar den låten och alltid blir på bra humör. Men det är inte så rogivande. Svårt!


Kommentarer
Jennie

Ett tips: Peters brorsa tyckte att det kunde vara bra att få deras dotter att somna till Enya när hon var liten. Detta resulterade i en två års lång Enya-plåga. Inte nog med att barnet skriker för att det inte somnar, det spelas även Sail away, sail away, sail away... Enya är tjatigt. Mycket tjatigt.

2011-01-03 @ 23:25:26
Nahal

Varför väljer ni inte två-tre låtar?

Det skadar inte att spela de alla under veckan, ni tröttnar inte lika mycket, och även om det betyder att en låt inte är lika tydlig för babyn så är det inte helt omöjligt att den reagerar till två eller tre låtar =)



Jag föreslår en låt du blir på gott humör av, en Johan gillar, och en Disney-låt (för det blir man alltid glad av. Jag rekommenderar nåt från Aladdin, Lilla Sjöjungfrun, Skönheten & Odjuret eller Robin Hood.)

2011-01-04 @ 23:57:59
URL: http://www.autumnfrost.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0