Ponnytrav

Idag har vi kört ponnytrav ute på Ekerö. Det var så sjukt kul. Ska lägga ut några bilder sen. Jag vann mitt försöksheat med svarta faran. Fick höra att hon var långsam och behövde mycket pepp och fick därför starta längst fram med tjockisen även kallad Köttbullen. Vi tog diret ledningen och höll den ända in i mål.

Köttbullen var en härlig karaktär. I mitt försök fick Mange henne. Det gick sådär första varvet så då fick hon nog och stannade helt enkelt för en fika. Det slutade med att arrangören fick gå dit och ta bort henne från gräset så kunde hon trava i mål. Efter det fick de andra en piska att slå sulkyn med för att mana fram henne. Men det hade nog gått bättre med en klassiskes som en morot på ett fiskespö.

Sen körde Johan sitt försök bakom samma ponny med mycket sämre resultat. Han slutade sist. Matilda stod vid start och mål och blev skrämd av allt tjo och tjim när pappa gick i mål så hon grät.

Pappa gick sen och vann B-finalen med en annan ponny. Och jag blev lottad med en annan jag med i A-finalen. Jag fick starta i dödens läge, längst bak, och blev sen instängd av Lina. Kom till slut om på upploppsrakan men då var redan Anders och Andreas i mål. Anders vann då Andreas och Köttbullen galopperade över mållinjen. En smått besviken tvåa blev jag. Men oj vad jag har saknat hästar Johan kommenterade att jag sken som en sol när jag gick och klappades med svarta faran.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0