Tandläkare

Igår var jag hos min nya tandhygienist. Jag fick en kallelse i mars men kunde inte gå för att Matilda var för liten. Sen försvann det ur medvetandet. Nu fick jag en ny kallelse men jag fick byta tid eftersom nio på morgonen är lite för tidigt när man har en liten som sover till mellan åtta och halv nio.

Anna, min väldigt hög gravida svägerska, hjälpte mig med Matilda. Så snällt. De gick runt i centrum medan. Om hon inte hade kunnat skulle Matilda ha fått vara med i rummet. Men det blev inte så långvarigt för dem för min undersökning tog bara en kvart. Tandhygienisten var väldigt imponerad över mina tänders hälsa eftersom jag har varit gravid. Behövde inte laga något för det var inga förändringar från förra gången. Så skönt. Hon tog bara bort lite tandsten och gav den vanliga rekommendationen tandtråd och flour.

Var lite läskigt bara, hon sa att hon hade en bekant som heter samma sak som jag. Både förnamn och efternamn och tydligen har samma stavning. Här har jag gått och trott att jag är unik så finns det en med exakt samma namn därute.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0