God jul !

Tänk att det är julafton nu. Känns verkligen inte så.

Jag har noll julstämning och en massa stress. Inte enbart julrelaterad stress utan mer barnstress.

Idag var jag och barnen ute och lekte på förmiddagen. Vi började på bakgården men Matilda tröttnade snabbt på snökakor och Oskar på att stå stilla. Så vi hämtade pulkan och begav oss till lekplatsen i Tornparken och gungade. Matilda fick gå dit för att bränna energi och åka pulka hem, mest för att mina tår var frusna trots dubbla strumpor och kängor.

Hemma busade vi lite innan jag stekte pannkakor till henne och värmde tomatsoppa till mig och Johan.

Efter vilan åkte jag och barnen över till mormor och morfar så pappsen kunde städa ifred.

Väl hemma åt vi tacopizza, igen. Och sen passade jag och Matilda på att måla lite. Först på riktigt och sen på iphone. Hon är så haj på den där telefonen och älskar sin egna. Helt sjukt egentligen med en 2-åring med iphone4 men så blir det när mamma och pappa köper nya. ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0