Mat mat mat

Jag vill laga en massa mat men har dålig inspiration. Idag fick jag för mig att göra kycklingklubbor med lår men när jag var på väg från affären kom jag på att jag borde ha köpt teriyakesås och lite grönsaker. Jobbigt.

Men istället fick de bli marinerade i grillolja och vitlök. Nu har de lagats nästan färdiga i ugnen och östs några gånger. Så nu får de vila någon timma innan det dags att göra klart dem. Till det blir det ris och fetaostsås.

Igår blev det korvstroganoff à la Warg. Med grillkorv och gulpaprika och zucchini.

Och i måndags lasagne. Den blev inte lika god som förra gången, antar att det var för att förra gången hade jag mer tid till smaksättningen. Det är svårare med en bebis som skriker i bakgrunden.

Passade på att baka lite igår. Det blev supergoda saffransbullar med mandelmassa i. Men testade en ny smaksättning i fyllningen. Hade i vaniljsocker och kardemumma. Kan inte beskriva hur löjligt gott det blev. Slurp!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0