Vilken vecka

Nu var det evigheter sen jag uppdaterade och det beror mestadels på ren lathet. Förra veckan lämnade vi Matilda till mormor och morfar direkt på måndag morgon och de körde ut henne till landet. Sen begav vi oss till Karolinska för att få sen vår lille son. En son, helt sjukt. Hon som gjorde undersökningen kollade väldigt länge på hjärtat, så länge att vi blev oroliga flera gånger om och hon hämtade till slut en kollega som kom inte och tittade hon med. Men allt såg bra ut - pustar ut.
På kvällen på måndagen var vi på dagiset Matilda ska gå på för ett informativt föräldramöte. Var roligt att det var lite ansikten vi kände igen i gruppen. Bland annat ett par som vi var på föräldrautbildning med innan Matilda kom till världen. Och ett barn från grannhuset - perfekt vid sjukdomar tänker jag. :)
På tisdagen gjorde vi en massa ärenden på stan. Jag gick och klippte mig och slingade håret. Skönt att kunna ta tre timmar för sig själv utan att stressa. Och Johan passade på att hänga på jobbet några timmar. Jag tog en lunch med en kollega för att sen åka norra Stockholm runt i jakt på glasögonbågar.
På onsdagen började jag dagen med att ringa till vårdcentralerna runtomkring för att få en tid. Jag drabbades av någon slags magsjuka i fredags som vägrade ge med sig. Jag fick en tid till slut och fick lämna lite prover som jag fortfarande väntar svar på men nu mår jag äntligen bättre. Hann bli bra lagom till midsommar!
Efter läkarbesöket åkte vi ut till landet och möttes av en glad liten tjej. Sedan spenderades resten av veckan ute på landet med en massa familjemys. Älskar det! Ska bli skönt med semester snart så det blir ännu mer sånt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0