Ledighet

Denna vecka har jag varit ledig. Ledig från jobb och med Matilda på dagis har jag haft dagarna fria.

I måndags städade jag lägenheten. Dammsög och dammtorkade allt. Passade även på att möblera om i vardagsrummet och städade under soffan. Sen på kvällen ställde vi tillbaka allt. Efter städningen åkte jag till Maxi och storhandlade innan jag hämtade Matilda. Det ösregnade och var full storm så vi gick raka vägen hem.

I tisdags var jag i Bromma blocks med Anna och Agnes. Agnes fyllde ett år då. Vi shoppade lite, åt god lunch och lekte i lekrummet. Jag var helt slut på eftermiddagen och la mig och vilade innan hämtning.

På onsdagen åkte jag, Anna och Agnes till Ikea och spenderade förmiddagen där. Sen hade jag tid hos BM. Hon trodde att lillkillen låg rätt nu men med huvudet väldigt långt ner. Vilket kan förklara varför jag har ont i ljumskarna och höfterna. Hämtade favorit tjejen och gick förbi lekplatsen på vägen.

Idag torsdag vilade jag och pappsen efter lämningen. Pappan är hemma från jobbet med feber. Sen gick jag upp och gjorde saffrans biscotti. Blev super goda! Sen hade jag lunchdejt hemma hos Johanna och Inez. Hann hem en kort stund innan hämtning. Så gick vi till lekparken och fördrev ytterligare en halvtimme där.

Imorgon står knäck på tapeten. Sen lämna in bilen på tvätt vid elva och då passa på att hänga hos min mormor en timma medan de jobbar på den. Sen vila innan vi tar helg.

Jag hoppas att killen kommer ut i helgen eller senast början av nästa vecka. Vill börja beta av de där jobbiga första månaderna så vi kan bli en stor familj på riktigt. Och nu när julbaket är klart är jag ännu mer redo. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0