Ännu en helg

Ännu en helg har gått förbi. Det går alldeles för fort.

I fredags var jag och Matilda hemma själva för pappan var på releasefest för Teds bror Martin som släpper sin andra skiva. Hade det mysigt med Troca i vinglas, lantchips och chokladwienerbröd framför en film. Men sen slog Matildas hosta till. Vi sov väl ungefär tre/fyra timmar sammanlagt.

Jag hade glömt hur det var att vara så trött. Bootcamp inför vad som komma skall. Lördagen spenderades mestadels i tvättstugan. Sen var vi ute i två timmar och lekte i höstkylan. På kvällen mös jag och Johan med ost och kex framför TVn.

Idag var jag och Matilda med morfar och mormor på Underbara Barn mässan. Vi var där vid fem över halv tio och kom igenom kassan vid tjugo över tio. Så det var en uttråkad liten dam då.

Vi gick runt och provade rutschkanor. Det var sjukt poppis. Shoppade lite bra-ha saker som nappar och flaskor från MAM, en fleecefilt och haklappar. Sen fick vi en massa bra gratissaker. Matildas favoriter var såklart ballongerna, framförallt heliumballongen.

Kvällen och eftermiddagen spenderades hos bror med familjen. Tjejerna lekte och vi åt god mat och njöt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0