Aj, ska jag ge upp?

Nu har jag fått mjölkstockning, igen. Det är tredje gången. Det är inte så allvarligt att jag får feber eller så men har sjukt ont.

Vet inte om det kan förvärras av att Oskar har lite torsk (svampinfektion) i munnen.

Hade tänkt att helamma i alla fall till fyra månader om han tar smakportioner och gröt bra. Men nu vet jag inte riktigt om jag kommer orka det. Han skriker när jag lägger honom för att äta och suger dåligt så det varken gör till eller från för mina stackars bröst.

Det är både smidigt och osmidigt med ersättning.
+ alla kan ge honom mat
+ kan få mat överallt
+ behöver inte speciella amningskläder

- krävs en hel del packning
- går kanske miste om viktiga delar av immunförsvaret
- krångligt på natten och när man vill ge honom mat snabbt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0