Helt slut

Natten innebar som vanligt bara fyra timmars sömn plus en timme på morgonen. Så jag var trött redan då. Direkt efter lämningen gick jag hem och packade ihop mig och Oskar och åkte med mormor och morfar ut till landet.

Väl där skottade jag och mamma en massa snö på tomten och pappa skottade båttältet som kollapsat. Sen tog mamma hand om Oskar medan jag klättrade upp på altantaket och skottade där.

Det var länge sen jag var så fysiskt och mentalt utpumpad. Satt och vilade ögonen i bilen hem och skulle helst somna på stört men ingen tid att vila. Vi kom tillbaka vid halv tre så då var det bara att hämta dotter och hem och bråka med sonen.

När Johan kom hem visste jag inte om jag skulle kasta ut Oskar från balkongen eller om jag skulle hoppa själv. Han var trött men vägrade sova, hungrig med åt inte och behövde rapa med det kom ingen. Istället bara gnäll. Samtidigt som Matilda "rev" stället. Hade ingen tid att ordna middag så det fick bli en köpt pastasallad och baugette. Matilda åt min baugette, lite pasta och blodpudding.

Nu ska jag däcks i sängen och hålla tummarna för att jag och Oskar är sams i natt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0