Egentid

Idag har min kära man gett mig gåvan egentid. Det är sista vardagen hemma ihop så han tyckte jag skulle passa på medan jag kunde.

Så snart Matilda var i säng för vilan åkte jag till Maxi och handlade mat i lugn och ro. Sen hem och packa upp, pumpa lite, väcka och byta blöja på Matilda och sen iväg för att ta en fika med Annelie på Cino.

Vi satt och pratade i typ två timmar innan den var dags att återvända hemåt. Så härligt. Och i maj ska hon också bli mamma så kan vi kanske umgås lite på dagarna.

Imorgon är dagen fullspäckad för min del. På förmiddagen har vi tvättid och ska kanske promenera med Annelie om vädret är som idag. Sen vid tolv ska Martin komma och hjälpa oss bära in de nya möblerna och köra gamla soffan till tippen. Sen ska han som tack bli bjuden på lunch på O'Learys medan de tittar på finalen i JVM. Medan de gör det ska jag och barnen vara hemma och umgås.

Sen har vi projekt att skruva ihop möbler. Får bli en om dagen ungefär medan barnen/barnet sover.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0