Första läkarbesöket

Idag var Oskars första läkarbesök. Höll nästan på att missa det. Läkaren kom ut och ropade efter Nils. Sen tyckte jag att han sa vårt efternamn så jag fick fråga vad han sa. Och visst var det vår Oskar.

Han lyssnade på lungorna, tittade i öron och hals men kunde inte se något konstigt. Därför trodde han att det bara var en vanlig förkylning. Skönt att veta det så får vi bara rida ut det.

Oskar fick lite luftrörsvidgande medicin som han börjar dricka nu. Förhoppningsvis ska den underlätta hans hosta. Han är så trött nu vår lille man. Han sover, äter lite lite och sover igen. Eller försöker sova.

Matilda hjälpte mig med honom ikväll. Jag vaggade honom till sömns i vaggan och när jag gick därifrån tog hon över och drog upp speldosan och vaggade. Älskade unge.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0