Mycket med lite

I natt fick jag sova ganska bra. Det var ju inte några åtta timmar och knappt ens två i djup sömn men det räckte.

Han låter väldigt mkt när han sover. Och han låter som att han ska vakna. Och i och med att jag helst inte vill väcka dottern så blir det att jag ligger lite på helspänn trots öronproppar.

Men fick kanske sova två-tre timmar under mitt "pass" i natt, dvs från midnatt. Och det gjorde susen. Sov som en stock när Johan och Matilda kom upp imorse.

Sen vilade jag som vanligt efter dagis. Passar på när Oskar fortfarande sover. Fick ca 30 min i sängen innan han vaknade och ville äta.

Efter det hängde jag tvätten och satte mig i soffan och mös lite. Efter lunchen somnade han så då började jag med hennes julklapp - ett IKEA kök. Hann nästan klart med hel stommen när han vaknade en timme senare. Och hade bara satt en del fel, men det var lätt fixat.

Byggde klart det efter att ha hämtat Matilda. Hon lyckades direkt klämma ett finger och slå upp luckan på näsan flera gånger så det var en del tårar. Sen lekte vi en stund tillsammans innan jag började med maten och hon tröttnade.

Har en del kvar att bygga ihop men det får vi ta i helgen eller om jag lyckas få tid nästa vecka.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0