Sjukling

Lilla Matilda är dunder sjuk. Hon hade feber i natt och på morgonen visade termometern 38 grader så det blev till att sjukanmäla henne.

På förmiddagen sov Oskar i 1 1/2 timma så då lekte jag och Matilda. Sen åt vi lunch innan morfar kom och skulle hjälpa till med vilan. Då hade tempen sjunkit till 37,5 men hon kunde inte sova på grund av hostan. Och hon var så trött att hon somnade sittandes i soffan med Pingu spelandes framför henne.

Jag smet iväg med Oskar och när jag kom tillbaka var hon sämre. Väldigt gnällig och ännu varmare. Hade givit henne en Alvedon innan jag gick så hon borde snarare blivit svalare. Hon ville bara sitta i knät så jag fick balansera barnen på varsitt knä.

När pappan kom hem tog vi tempen igen och nu visade den 39,8. Den lilla stackaren. Hon lyckades äta lite middag, fick i sig hostmedicin och välling innan vi fick henne i säng vid sex. Men hon kan ändå inte riktigt somna trots tröttheten.

Natten kommer bli vårt största eldprov. Vi ska dela på barnen så jag ansvarar för Oskar och Johan sover inne hos Matilda och håller koll. Hoppas vi slipper akuten.

Bilden är från förmiddagen när hon fortfarande var pigg. Iklädd sin nya pyjamas.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0