Invalido

I helgen har pappan varit lite invalid sen han fått någon nerv i kläm eller så. Det strålar i nacke och rygg och han har ont att svälja, prata och röra sig. Han har även svårt att sova. Det var lite bättre idag så han kunde prata men fortfarande inte svälja utan smärta.

Igår hjälpte han till en massa med barnpassning här hemma ändå. Jag åkte iväg och klippte gräsmattan medan Matilda sov och när jag kom tillbaka hade hon precis vaknat. Sen åkte jag och hon till maxi och handlade. Hon älskar det. Hade tänkt att hon skulle få prova en liten kundvagn men det hade dem inte och alla "bilarna" var slut när vi kom.

Sen började det regna så vi kom inte ut mer.

Idag var jag och barnen ute nästan två timmar på förmiddagen. När vi gick ut var det typ 16 grader i skuggan och lite kyligt. Jag hade långbyxor, tröja och Matilda galonbyxor, regnjacka och gummistövlar. När vi gick hemåt var det varmt och soligt.

Medan hon sov middag började jag kasta sopor och källsortering. Hann nästan klart innan hon vaknade så hon hjälpte mig med det sista. Sen packade vi ihop oss och gick ut igen.

Då blev det shorts för alla tre och kortärmat. Matilda lyckades såklart skrapa upp knät litegrann när det var utan skydd. Och fick två små begynnande skavsår efter tofflorna så det blev tre plåster väl hemma och badade. Hon lekte med två pojkar från föris. Den ena är lite våldsam och slog henne med en pinne två gånger. Han har förut slagit henne i ansiktet med handen och knuffas tydligen dagligen. Det är lite bra att lära sig stå upp och säga ifrån men samtidigt vill jag ju att hon ska ha roligt och inte behöva gå på tå.

Väl hemma fick båda barnen ett varsitt svalt bad och sen mys. Matilda pratade lite på telefon med farfar och farmor.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0