Kärlek börjar med bråk?

Idag på förmiddagen var det fint väder så jag och barnen begav oss ut till lekparken. Tråkigt nog fick jag spendera mesta delen av tiden med att plocka glas från krossade ölflaskor. Så oansvarigt att krossa flaskor på en lekpark.

Matilda bestämde sig för att gå hem efter ca 1 1/2 timma men ändrade sig snabbt när hon mötte H nedanför backen. Han sprang fram och gav henne en kram sen gick de hand i hand backen upp till lekparken igen.

De lekte en stund ihop och lite isär. Åkte kana, hoppade och gick runt i "skogen". Sen helt plötsligt hände något. H lekte med en stor pinne och de gick iväg in i en dunge och ut kom Matilda sur som ett bi och satte sig demonstrativt på bänken. Inte ens när H kom och kramade om henne eller när hans pappa försökte prata med henne mjuknade hon. Istället ville surpuppan gå hem utan att ge någon exakt förklaring om vad som hände. Ena stunden lånade han inte ut pinnen, nästa slog han henne. Men H ville inte att hon skulle gå så han ville inte säga hej då.

Så söta de två är. H gillar verkligen Matilda och kramar henne gärna men hon är mer så att hon har händerna längs sidorna eller går iväg.Önskar jag fått handhållandet på foto, men det fick Hs pappa. Kanske får fråga om jag kan få det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0