Throw back Saturday

Idag började vi dagen som vanligt med lite skiftsömn. Matilda fastnade framför sin nya favorit Bananer i pyjamas och ville inte alls gå ut.

Efter vilan lämnade pappan oss för lite egen tid. Vi har bestämt att ta varannan lördag att kunna vara med vänner eller göra saker på egen hand. Idag blev hans och han valde att äta lunch på stan och gå på bio själv.

Medan han roade sig där tog jag med mig barnen hem till Annika och gick husesyn i hennes "nya" lägenhet. De flyttade in i november men den var ny för mig. Matilda var lite reserverad först men ändå nyfiken och glad. Sen släppte alla hämningar och hon pratade och lekte och letade efter katten. Hon till och med ropade med sig Annika som i Matildas värld kallades för Lilly.

Oskar var lite trött och ville bara hänga i famnen helst med mig ståendes. Sen somnade han en stund i vagnen och vaknade i kassan på Willys. Men han var lugn fast han var gnällig.

Hade lite av en minnenas dag där hos Annika. Såg en massa av sakerna som fanns med även i Örebro. Som drinkglasen vi alltid använde, Ikea servisen etc. Känns som en hel evighet och ett annat liv sedan.

När pappan kom hem lekte vi kort med barnen innan båda blev akut trötta och fick stoppas i säng. Efter nattningen tog vi en sen middag ihop med potatisgratäng, stekt fläskfilé och kall bea. Sämre kan man ha det men nu är det hög tid för sömn.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0