VAB

Idag har Matilda varit lite ur gängorna sen jag hämtade henne. I lekparken lekte hon normalt först sen ville hon helt plötsligt gå hem. På vägen hem testade hon gränserna men var som vanligt.

Hemma har hon varit lite hängig och klängig. Velat komma upp i famnen och sitta i famnen men ändå lekt lite. Men hon vägrade äta någonting varken bröd, frukt eller ris. Hon klagade över att rumpan gjorde ont och att det kliade på magen men vi fattade ingenting.

Sen kom det. Jag hade precis lagt Oskar och Matilda var i soffan själv när magen vände sig ut och in. Allt från hela dagen kom upp och tårarna sprutade. Såklart vaknade Oskar av allt liv.

Lyckades få av henne kläderna och torka av henne lite snabbt och få fram en ny napp och snutte. Sen sanera golv och soffa medan hon stod bredvid och hade dåligt samvete. När vi kom ut och hon såg hur golvet såg ut sa hon "blää Matilda" och var så ledsen. Så vi fick hela tiden försäkra henne om att det var ok och att hon var duktig och att det inte var hennes fel.

Nu är hon i säng och Oskar på väg att somna om. En tvättmaskin är snart klar och golvet och soffan är någorlunda sanerade. Får ta en rejäl omgång imorgon då även dotter ska skrubbas.

Nu håller vi bara tummarna för att det var något olämpligt som hon ätit och inte magsjuka eller ännu värre kräksjukan. Och framförallt om det är det att Oskar klarar sig.

Tur i oturen var att Johan precis frågade mig om han kunde gå iväg och göra sig iordning och jag bad honom vänta någon minut för att se att Oskar somnade. Annars hade jag stått där alldeles själv. Hua.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0