Över förväntan

Ja, det gick faktiskt över förväntan idag. Vi hade en lugn morgon hemma och gick sen till öppna förskolan strax efter att de öppnade. Matilda hann leka lite innan det var sångstund. Då ville hon helst sitta i knät och Oskar var ganska lugn så det var inga problem.

Var lite konstiga sånger idag som jag inte hört förut men vi försökte. Det var ju inte alltid lätt att få till rörelserna med två barn i famnen.

Efter sången skulle en ny startas och Oskar var lite orolig. Så han fick lite mat och sen packade vi ut oss utanför. Matilda lekte lite på rutschkanan medan jag försökte få honom att somna med det var hopplöst så vi knallade hemåt.

Oskar sov lite till slut i vagnen så M hann äta lunch och läggas i sängen. Sen vaknade han och fick sitta med en stund innan båda somnade och jag kunde lägga honom i hans egen säng så jag kunde äta lite lunch och dricka kaffe.

Efter vilan gjorde vi oss i ordning och packade leksaker och kaffe och gick till Marabouparken och mötte upp Matildas kompis från dagis och hennes mamma och lillebror. Tjejerna lekte ihop och höll sams nästan hela tiden och pojkarna var lugna för det mesta.

Efter leken i parken gick vi hem och packade ur vagnen och stack direkt till affären och handlade. Matilda hjälper till och kör korgen och lägger upp på bandet. Vi vuxna åt kyckling och potatissallad och M fick korvstroganoff och ris. Jag gjorde lite extra av det senare som vi ska ha till middag imorgon.

Nu är det sovdags och hoppas på en bra natt. Stackars tjejen har fått hosta och snorar och nyser. Är nog en blandning av förkylning och en tand på G. Tyckte jag skymtade något vitt där bak idag. Hon hostade massor igår kväll och idag vid vilan och hostar nu med. Hoppas och håller tummarna för att hon kan sova och vara sitt vanliga glada jag imorgon.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0