Julmiddag

Igår hade vi mysig julmiddag hemma hos Annika.. Massa tända ljus och julmusik! Vi köpte all julmaten ihop och gjorde iordning den. Annika gjorde skinkan, som blev jättegod, och vi andra förberedde allt annat. Fanns ägghalvor med rom eller majo med räkor, lax, prinskorv och buttjullar, potatis, sillar, skinka och julvört.. Det var jättegott och blev mätt direkt.. Drog "Hej tomtegubbar" som snapsvisa och drack den vidrigaste "snapsen" vodka utblandad med koncentrerad limejuice... Gick knappt ner!

Sen var det dags för TP, vi lottades in i lag om två. Jag & Annika mot Camilla & Vickan och Helena & Maria.. Jag och Annika vann - såklart ;) Men det blev roliga diskussioner och psykningar.. Blev en massa skratt och konstiga svar och gissningar... men roligt va de. Och vi lärde oss att TP svaren med flersvarsalternativ alltid är det högsta.. Förutom med italienarnas filmjölk..
Fick lite underhållning under kvällen också, Annika har ju utsikt mot det andra huset så man kan spana in i andra fönster och skvallra lite.. =) Jag och Vickan satt mest åt andra hållet - med ryggen mot spelet. Nyfikna - nähädå!
Hann med lite glöggfika och lussekatter också... en helt klart lyckad kväll.. Va lite segt att gå upp imorse bara.


Kvällen bästa svar:
Frågan var Vem sjunger det är inte illa har ju apa häst och villa?
Vickan - Magnus Uggla

Kvällens kommentar:
"Är det där såna man kan köpa i affärn?"
- Camilla om räkorna (skulle vart om de var färdigskalade... precis samma sak)



Blev mkt mat över så idag blev det julskinkemackor till lunch vid PM-plugget i skolan.. Det var gott! Man borde ha en julskinka hemma så man kan äta mackor hela tiden... Mummmmms
Vi va ganska effektiva idag men bara för att Vickan sa att vi kommer bli klara tidigare så kommer det ju inte bli så.. Skrockfulla är vi allihopa allihopa..!

Helena har varit lite allmänt mobbad under helgen, först igår för att hon va sur och Cam sa att då kunde hon gå om hon skulle va sur resten av kvällen.. Och idag när hon fick sitta ovanpå soffan för att se datorn när vi skrev och va lite allmänt utanför... *flina* Vi tycker om dig ändå..! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0