harrry

Var ju som sagt i Småland, närmare bestämt Fågelfors, i påsk.
Jag kom där på varför jag är glad för att komma från en storstad och inte från en liten liten bostadyta...
Skulle inte klara mig utan gångavstånd och tunnelbana och nattbussar och taxi och utkörning.
Vi bestämde att gå ut på lördagen och på "förfesten" vart det en liten diskussion om varrt vi skulle och när och det slutade i en vild diskussion i bilen som avgjordes med sten,sax,påse och det blev Vimmerby och Harrys.

Johans kompis hade lite roliga saker för sig hade jag hört.. hade hoppats på att få se discokungen live in action men det blev inte så. Han sa dock att det var bra med blandade åldrar på ställen för att går man inte hem hos artonåringarna så gör man det hos dom som är tretti.. Och kvällen innan hade kört med en replik till tjejerna på dansgolvet. Han frågade om dom sett Dirty Dancing och när dom sa ja lyfte han upp dom över huvudet..
Jag och Johan tröttnade efter att ha tvingats se liten del av The Poodles och sen alla lönnfeta medelålders män och annat pack på golvet. Så vi gick ut till stackars magnus i bilen och sen gick och åt.

Var ju som sagt i Småland, närmare bestämt Fågelfors, i påsk.
Jag kom där på varför jag är glad för att komma från en storstad och inte från en liten liten bostadyta...
Skulle inte klara mig utan gångavstånd och tunnelbana och nattbussar och taxi och utkörning.
Vi bestämde att gå ut på lördagen och på "förfesten" vart det en liten diskussion om varrt vi skulle och när och det slutade i en vild diskussion i bilen som avgjordes med sten,sax,påse och det blev Vimmerby och Harrys.

Johans kompis hade lite roliga saker för sig hade jag hört.. hade hoppats på att få se discokungen live in action men det blev inte så. Han sa dock att det var bra med blandade åldrar på ställen för att går man inte hem hos artonåringarna så gör man det hos dom som är tretti.. Och kvällen innan hade kört med en replik till tjejerna på dansgolvet. Han frågade om dom sett Dirty Dancing och när dom sa ja lyfte han upp dom över huvudet..
Jag och Johan tröttnade efter att ha tvingats se liten del av The Poodles och sen alla lönnfeta medelålders män och annat pack på golvet. Så vi gick ut till stackars magnus i bilen och sen gick och åt. Åt den äckligaste pizzan i historien, som tur va åt jag bara av johans och hade inte en hel själv.
Sen var det till slut hemgång, det stängde vid två och alla somnade typ i bilen hem. Va väl hemma vid halv fyra. Ganska trött dagen efter, vart en seg eftermiddag med Stolthet o Fördom, mjölk och kakor.
Johan va duktig och hjälpte till att välta ett träd, jag stod med som moraliskt stöd och fick en öl som "muta".

Har varit en fritidsgård hela helgen, alla kom och gick som dom ville när dom skulle hem och äta. Kom dit på förmiddan, drack kaffe, snackade skit, kollade tv eller hjälpte till ute. Alla pojkar i samma rum sen jag under en filt barrikerad i soffan. Lekte lite med en söt liten valp på fem månader, Ozzy och tittade på hästarna i hagen brevid huset.
Haft en bra helg och blivit bortskämd med god mat och fika, men det va skönt att komma hem igen och sova i sin egen säng. Den är underbar, kan ju vara för att den är speciellt utprovad efter oss. Fast inget går upp mot hotellsängen i Göteborg.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0